Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Sześcionożny robot kroczący z uniwersalnym sterownikiem serwomechanizmu. Zaprezentowano sześcionożny robot mobilny z zaimplementowanym autorskim sterowaniem serwomechanizmami modelarskimi. Opisano projekt i podstawowe elementy wykonanego sterownika opartego na mikrokontrolerze PIC12F1840. Zweryfikowano poprawność działania układu programując wybrane algorytmy chodu.

Sprawność energetyczna napędu hydrostatycznego. Wskazano na znaczenie zagadnień związanych ze sprawnością energetyczną, jako istotnych dla poprawy funkcjonalności i jakości technicznej hydrostatycznych układów napędowych. Przedstawiono sprawność energetyczną różnych rodzajów układów. Opisano charakter badań układów hydrostatycznych i metody laboratoryjne stosowane do określania i oceny ich sprawności energetycznych.

Poprawa szczelności i niezawodności złączy kołnierzowych z powłoką teflonową. Przedstawiono wyniki badań eksperymentalnych dotyczących szczelności złączy kołnierzowych z powłoką teflonową. Wskazano na zależność momentu dokręcenia śrub niezbędnego do osiągnięcia wstępnego nacisku stykowego od stanu śrub, podkładek i nakrętek oraz użytego smaru. Klucz dynamometryczny, zaproponowany do montażu złącza, pozwala na osiągnięcie nacisku na uszczelnienie ok. 25 MPa.

Nowa konstrukcja przetwornika minimalnego przepływu. Dokonano przeglądu przepływomierzy dostępnych na rynku. Omówiono budowę i zasadę działania nowego przepływomierza, przeznaczonego do zabudowy w przestrzeniach zagrożonych wybuchem pyłu węglowego oraz metanu. Przedstawiono cechy konstrukcji, które umożliwiają bardziej powszechne wykorzystanie urządzenia.

Koncepcja i projekt żurawia pokładowego z kompensacją ruchu statku na fali. Przedstawiono rozwiązanie oraz schemat napędu i sterowania hydraulicznego żurawia pokładowego przeznaczonego do przeładunku towarów jednostkowych, także niebezpiecznych, na morzu. Objaśniono zasady konstrukcji żurawia oraz kryteria doboru układu napędowego i sterowania. Wskazano na konieczność stabilizowania ruchów ładunku i tym samym ograniczenie dynamicznych obciążeń podczas przeładunku na wzburzonym morzu.

Reklama w HiP 1-6/2017

© 2015 Hydraulika i Pneumatyka, design: wosiak.pl